Z promocją mamy do czynienia wtedy, gdy produkt ma niższą cenę od ceny proponowanej wcześniej. Promocja trwa określony czas i jest przez klientów wykorzystywana na zakup towarów, które w cenie pierwotnej były dla nich niedostępne.
Cechy promocji
Promocja dotyczy:
towaru pełnowartościowego, nieuszkodzonego
produktów, które zalegają w magazynach a miejsce jest potrzebne na nowe
wyrobów sezonowych, np. ubrań, w kolejnym sezonie nie będą już atrakcyjne
możliwości zwiększenia obrotów przez producenta lub sprzedawcę
Na co uważać?
Zapamiętaj:
zakupy w promocji często robione są pod wpływem impulsu, mogą być nieprzemyślane
produkty objęte promocją dotyczą danego rodzaju lub typu towaru
taktyka marketingowa „ ceny od..”, oznacza, że nie wszystkie oferowane wyroby są w niższej cenie
cena wyrobów zakończonych liczbą nieparzystą np. 10,99 zł, dotyczy często towarów z niewielką obniżką
przy zakupie produktów żywnościowych w promocji należy sprawdzić datę ważności
Kupuj więc z głową!