in

Kreatywne opakowania – wyróżnij się na rynku

Kreatywne opakowania - wyróżnij się na rynku

Opakowanie produktu czasem jest w stanie więcej powiedzieć o jego zawartości niż sam opis. Jak wiadomo potencjalny konsument najpierw zwraca uwagę na estetykę wizualną produktu czyli jego opakowanie.  Jeśli więc wyda się one bardziej ciekawe od konkurencji z pewnością zainteresuje się jego zawartością.  Jak więc wyróżnić się na rynku mając kreatywne opakowanie?

Kreatywne opakowanie – jak wpływa na potencjalnego klienta?

Jak już wcześniej zostało wspomniane większość konsumentów przed kupieniem produktu zwraca uwagę na wygląd jego opakowania. Dlaczego? Bo jest to pierwsze co może zobaczyć, a jego zawartość może odkryć dopiero po dokonaniu zakupu. Wiele przeprowadzonych badań mówi o tym, że wybór opakowania opiera się na psychologi. Jeśli jest one ciekawe i przykuwające uwagę, a przy tym posiada funkcjonalność to klient wyda każde pieniądze, aby mieć go w swoim domu. Dlatego tak ważne jest wdrożenie do swojej marki opakowań innowacyjnych i wyróżniających się. 

Opakowania kreatywne a komunikacja z klientem 

Choć mówimy o opakowaniach wyróżniających się to jednak nie można przesadzić. Produkt powinien znaleźć się w pudełku, które będzie łączyło w sobie prostotę i innowacyjność. Dlaczego? Produkt, który będzie miał jasny przekaz trafi do większej liczby odbiorców. Opakowania z realistycznym zdjęciem nie robi już żadnego efektu na kliencie, dlatego powinno być one charakterystyczne dla zawartości. Jeśli na przykład naszym produktem jest szminka to pudełko z nią może mieć kształt ust. W taki sposób wchodzący klient do sklepu widzi od razu naszą pomadkę do ust, a nie produkt oferowany przez firmę konkurencyjną.

Czy warto inwestować w kreatywne opakowania? 

Opakowania kreatywne choć nie zdominowały rynku sprzedażowego, to jednak producenci wybierają je coraz chętniej ze względu na wzrost sprzedażowy. To tylko pokazuje jak ważne jest kreowanie wizerunku swojej marki poprzez stworzenie opakowania, które będzie przyciągać konsumenta. Nawet mała zmiana w designu może wpłynąć pozytywnie na wyniki  sprzedażowe. 

Podsumowując marketing poprzez opakowania ewoluuje przez cały czas, a więc sposobów na zainteresowanie potencjalnego konsumenta będzie coraz więcej. Warto czasem powierzyć swój produkt grafikowi albo firmie, która sprzedaje opakowania z możliwością stworzenia jego designu. Takie pudełko wcale nie musi wylądować od razu w koszu, ale może przypominać o jego zawartości i skłonić klienta do ponownego zakupu. Pamiętaj, że ładne opakowanie to również wizytówka twojej marki, a dzięki takiemu pudełku zostanie ona zapamiętana.

Artykuł powstał przy współpracy z Packhelp

Opakowania ekologiczne - dlaczego warto wprowadzić je do swojej firmy?

Opakowania ekologiczne – dlaczego warto wprowadzić je do swojej firmy?

Opakowanie w logistyce i jego funkcje

Opakowanie w logistyce i jego funkcje